Ο Αδαμάντιος Κοραής στον “Διάλογον περί του εν Ιεροσολύμοις αγίου φωτός” δηλώνει: «Άλλο φως δεν γνωρίζω παρά το “Φως εκ Φωτός, Θεόν αληθινόν εκ Θεού αληθινού”» δηλαδή τον Ιησού Χριστό!

Σε ό,τι αφορά το “Άγιον Φως” των Ορθόδοξων μοναχών της Ιερουσαλήμ, εκτός από την εκδοχή της εξαπάτησης, ο Κοραής αναφέρεται και σε παρόμοια θαυματουργικά προ Χριστού “φώτα”, παραπέμποντας στον Παυσανία, “περί των ναών της Λυδίας” στη Μ. Ασία, όπου οι ιερείς άναβαν φωτιές με “πυρ αόρατον”, καθώς και “εις την Εγνατίαν, πόλιν Ιταλικήν. Τοιούτον εις την Μακεδονίαν εις το Ιερόν του Διονύσου”. Επίσης, κάνει μνεία στον “Ζώσιμον, συγγραφέα της πέμπτης μετά Χριστόν εκατονταετηρίδος” οποίος, Ζώσιμος, “ιστορεί με μεγάλην ευλάβειαν (ως εθνικός) το φαινόμενον κατά την εορτήν της Αφροδίτης εις τον αέρα φως, πότε μεν σφαιροειδές, πότε δε εις σχήμα λαμπάδος, ... ο δε τόπος ήτον εις την Συρίαν, εις αυτό της Αφροδίτης το Ιερόν, πλησίον της Ηλιουπόλεως. Εις την εορτήν ταύτης της θεάς εθαυματουργείτο το θαύμα.”

Εάν το ‘‘Άγιο Φως’’ είναι θαύμα, τότε, σύμφωνα με τα αρχαία περιστατικά που αναφέρει ο Κοραής, η θαυματουργία αυτή, το θαύμα αυτό, δεν μπορεί να προέρχεται από τον Θεό, αλλά από απόκρυφες δαιμονικές οντότητες.

Η ίδια η Καινή Διαθήκη αναφέρει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, ο Θεός στέλνει στους ανθρώπους “ενέργεια πλάνης, ώστε να πιστέψουν στο ψέμα” (Καινή Διαθήκη, Β΄ Θεσσαλονικείς 2/10-11) και συμπληρώνει: “Και καθώς αποδοκίμασαν το να έχουν επίγνωση του Θεού, ο Θεός τούς παρέδωσε σε αδόκιμον νου” (Καινή Διαθήκη, Ρωμαίους 1/28)

Η διαδικασία “της αφής του Αγίου Φωτός” και η ποιότητα του θρησκευτικού περιβάλλοντος που οργανώνει την τελετή, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι το φως αυτό, εάν είναι θαύμα, δεν έχει καμία σχέση με το “Φως του κόσμου”, τον Ιησού Χριστό, ο Θεός δηλαδή της Βίβλου δεν έχει καμία απολύτως συμμετοχή στο υπερφυσικό αυτό γεγονός, αλλά πρόκειται για μία θαυματουργική μεν αλλά αποκρυφιστική καθόλα ενέργεια.

Ο Κοραής θα γράψει: “Δεν ηπίστησα ποτέ εις τα αληθινά θαύματα, αλλά βλέπεις έγιναν πολλάκις και ενδεχόμενον να γίνωνται ακόμη, από μη Χριστιανούς, και ψευδοθαύματα. Τι παράδοξον, αν ευρέθησαν και μεταξύ Χριστιανών τοιούτοι θαυματουργοί;”

Ο ίδιος ο Χριστός είπε: “Θα σηκωθούν ψευδόχριστοι και ψευδοπροφήτες, και θα δείξουν μεγάλα σημεία και τέρατα, ώστε να πλανήσουν, αν είναι δυνατόν, και τους εκλεκτούς” (Καινή Διαθήκη/ Ματθαίος 24/24)

Τα θαύματα δεν είναι η ουσία του Χριστιανισμού. Το ότι οι Έλληνες έφεραν το βράδυ του Σαββάτου το “Άγιο Φως” στα σπίτια τους, σε τι τους ωφέλησε; Θα βλαστημάνε λιγότερο τον Θεό, ή θα κλέβουν λιγότερο ή θα σταματήσουν να λένε ψέματα; Μήπως θα πάψουν να μισούν το γείτονά τους ή να εκλιπαρούν αθόρυβα τον βουλευτή σε βάρος του πλησίον τους;

Ο Ιησούς Χριστός είναι Σωτήρας, Θεός ζωντανός, και μιλάει πνευματικά στο πνεύμα και στην καρδιά του ανθρώπου με τον λόγο Του, την Αγία Γραφή. Και πνευματικά γνωρίζεται και λατρεύεται. ‘‘Τα λόγια που Εγώ σας μιλάω, είναι πνεύμα και είναι ζωή’’ (Καινή Διαθήκη, Ιωάννης 6/63)

Ως Σωτήρα και Φως Αληθινό Τον γνώρισε και τον πίστεψε ο Αδαμάντιος Κοραής. Και πόθος και αγωνία του Αδαμάντιου Κοραή ήταν όλοι οι Έλληνες έτσι να γνωρίσουν τον Ιησού Χριστό, πνευματικά και αληθινά, μέσω της γνώσεως της Βίβλου.

Είναι ντροπή και όνειδος η Ελληνική Κρατική Εκκλησία να συμμετέχει σε μια παγανιστική εκδήλωση του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. Και μεγαλύτερο ένειδος είναι η πολιτεία, με χρήματα του φτωχού λαού, να μεταφέρει δωρεάν με τιμές αρχηγού κράτους μια άχρηστη φωτιά που σβήνει στο πρώτο φύσημα του ανέμου.

Κρίμα για τον αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο. Άλλα περίμεναν από αυτόν ο σκεπτόμενος λαός και η ελληνική διανόηση. Ο κ. Αναστάσιος, επίσης, Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας, γιατί δεν τα καταδικάζει όλα αυτά;

Το Υπουργείο Εξωτερικών νομίζει ότι ικανοποιώντας τους αγιοταφίτες μοναχούς, θα ενισχύσει και θα διαφυλάξει την Ελληνική παρουσία και περιουσία στο Ισραήλ. Ας γνωρίζει, όμως, ότι όσο χαϊδεύει τους μοναχούς, τόσο αυτοί αποθρασύνονται και ξεπουλάνε κάθε τι ελληνικό και ιερό. Πρόσφατο παράδειγμα ο ηγούμενος μοναχός Εφραίμ του “Αγίου Όρους”.

Το Πατριαρχείο Iεροσολύμων “είναι ο μεγαλυτερος ιδιοκτήτης ακίνητης περιουσίας στο Iσραήλ, μετά το ίδιο το κράτος του Iσραήλ”. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 20% έως 30% των ακινήτων στην Παλιά Πόλη της Iερουσαλήμ ανήκει στο Πατριαρχείο. Aνάμεσά τους τα τρία πιο σημαντικα μνημεία των Aγίων Tόπων αλλά και τα πιο σημαντικά κτίρια του Iσραήλ: H ίδια η Bουλή (Kνέσετ), η Mεγάλη Συναγωγή και η κατοικία του πρωθυπουργού. Σύνολο αξίας, δεκάδες δισεκατομμύρια δολαρίων. (Βλ. Eφημερίδα Eλευθεροτυπία 27.02.2005, «Eιρηναίου “Γης Mαδιάμ”»).

Eίκοσι εκατομμύρια δολάρια «αγνοούνταν» στο Πατριαρχείο Iεροσολύμων, τουλάχιστον μέχρι το 2005: Tο ποσό αυτό ήταν το αντίτιμο που πλήρωσε η ισραηλινή κυβέρνηση το 2000, προκειμένου να ανανεωθεί για 999 (!) χρόνια η ενοικίαση των εκτάσεων, ιδιοκτησίας του Πατριαρχείου, στις οποίες έχει κτισθεί η Kνεσέτ (το Kοινοβούλιο και η προεδρική κατοικία του Iσραήλ. (Βλ. Eφημερίδα TA NEA 26.2.2005: «20 εκατομμύρια δολάρια έκαναν... φτερά. O κλέψας του κλέψαντος στο Πατριαρχείο Iεροσολύμων»).

Εθνικό ξεπούλημα και εθνική προδοσία ... από τους θεματοφύλακες του ελληνισμού!

Πότε, τελικά, θα ξυπνήσουν οι Έλληνες; Πότε οι πολιτικοί θα αγνοήσουν το πολιτικό κόστος, τα φτηνά μικροκομματικά συμφέροντά τους; Πότε θα έλθει η ελευθερία του πνεύματος που οραματιζόταν ο Αδαμάντιος Κοραής;

Ο Θεός της Βίβλου ποτέ δεν θα εμπιστευόταν σε μοναχούς κάποιο δικό Του πνευματικό έργο ή θαύμα. Οι ‘‘Άγιες Ζώνες’’, οι ‘‘Άγιες Φωτιές’’, τα ‘‘Άγια Λείψανα’’, οι ‘‘Μετουσιώσεις» και άλλα πολλά μαγικά και «μυστήρια» είναι έργα και θαύματα που αναθέτει στους καλόγερους “ο πλανών την οικουμένην που αποκαλείται ο διάβολος, και ο σατανάς” (Αποκάλυψη 12/9).

Τα προσκυνήματα του Ορθόδοξου Πατριαρχείου Ιεροσολύμων είναι κατ’ εξοχήν τόποι για τις θρησκόληπτες μάζες.

Οι αγιοταφίτες καλόγεροι, ‘‘αισχρού κέρδους χάριν’’, έδωσαν μεγαλύτερη αξία στον τόπο όπου ο Χριστός λύτρωσε τον άνθρωπο παρά στη Λύτρωση αυτή καθεαυτή.

Στόχος του εμπνευστή του «Αγίου Φωτός» ήταν και είναι ο αποπροσανατολισμός από το γεγονός της Θυσίας και της Ανάστασης του Χριστού και η επικέντρωση των “πιστών” στο «θαύμα» της λαμπάδας, που επιτελεί ο Πατριάρχης, προς δόξαν και πλουτισμό του ιδίου και όλης της αγιοταφικής ομάδας.

Παρόμοιος αποπροσανατολισμός γίνεται και την ώρα της «Θείας Κοινωνίας»: Αντί η προσοχή και ο νους των πιστών να στρέφεται στο φοβερό γεγονός του Σταυρού (της Θυσίας του Χριστού), στρέφεται στο «Μυστήριο», στο «θαύμα» που επιτελεί ο ιερέας μέσα στο Ιερό του ναού: Το «θαύμα της μετουσίωσης» του άρτου σε «σώμα» και το οίνου σε «αίμα» Χριστού! Εδώ, βέβαια, πρόκειται για καθαρή αλχημεία, αφού καμία μεταβολή δεν επέρχεται στο ψωμί και το κρασί. Έτσι, όμως, κατοχυρώνεται η εξουσία των ιερέων πάνω στον θρησκόληπτο λαό.

Δυστυχώς, οι μοναχοί και το ιερατείο, έχοντας με το μέρος τους τις μάζες του αμαθή λαού, και τους δουλοπρεπείς πολιτικούς, εξακολουθούν να κυριαρχούν στην κοινωνική, οικονομική και θρησκευτική ζωή της πατρίδας μας, διατηρώντας το λαό στο σκοτάδι, την ειδωλολατρία και τον παγανισμό.
Ο Θεός, όμως, χαρίζει εσωτερικό πνευματικό φως και σωτηρία σε κάθε έναν που μετανοεί και πιστεύει σ’ Αυτόν. Η σχέση μας με τον Θεό είναι σχέση πνευματική, δεν είναι σχέση με φωτιές και με λαμπάδες.

Ο Αδαμάντιος Κοραής στον “Διάλογον περί του εν Ιεροσολύμοις αγίου φωτός” δηλώνει: «Άλλο φως δεν γνωρίζω παρά το “Φως εκ Φωτός, Θεόν αληθινόν εκ Θεού αληθινού”», δηλαδή τον Ιησούν Χριστόν!


12 Απριλίου 2011

Σωτήρης Κ. Ιωάννου

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο του Αδαμάντιου Κοραή σε μορφή pdf

Εθνικό ιστορικό κείμενο - Χρόνος έκδοσης:18 Φεβ.1826

 

Το θαυμάσιο αυτό κείμενο του Αδαμάντιου Κοραή απέκρυψαν συστηματικά η Κρατική Εκκλησία και το πολιτικό κατεστημένο. Πρώτον, διότι το κείμενο του Κοραή δεν αγγίζει τις μάζες του αφιλομαθή λαού και δεύτερον, διότι παραμερίζει το σκοτάδι πάνω στο οποίο οι ‘‘μοναχοί’’ και το ιερατείο έχουν χτίσει τη δική τους ‘‘εκκλησία’’. (Αντίθετα, το ‘‘Κρυφό Σχολείο’’ έγινε γνωστό παντού, παρόλο που αποδείχτηκε ιστορικά ανύπαρκτο).